Op vier locaties in het centrum van Sint-Truiden openen studenten Bedrijfsmanagement van UCLL vanaf vrijdag acht pop-upstores. De pop-upstores zijn een onderdeel van het afstudeerproject van de studenten.
Schepen Jelle Engelbosch stelde drie locaties van Agost en vijf privélocaties ter beschikking van de veertig studenten. “Ze vullen het winkelaanbod in het centrum van de stad aan”, zegt hij. “En ze steunen ook een goed doel, want de winst van de pop-ups gaat naar vzw de Kleine Prins, het Limburgse kinderkankerfonds.”
Het plannen van het Pop-ups afstudeerproject begon eind 2019 op de hogeschoolcampus in Diepenbeek met een leuk idee bedenken (“brainstorm”) en een business plan opstellen. Dat mocht elke studentenploeg voorleggen (“pitchen”) aan een vakjury. Voor wie een “go” kreeg, kon dan het echte werk beginnen:
- leveranciers contacteren
- inrichting uittekenen
- contracten afsluiten
- marketing concipiëren
- workshops uitdenken
- financieel beheer op punt stellen
- uiteindelijk ook winkelmanagement en evenementorganisatie
De pop-ups komen op vier verschillende locaties. Op de Luikersteenweg 7 in het voormalig Volksmacht-café/restaurant zullen er drie pop-ups gevestigd zijn. Healin, met een focus op gezondheid voor de werkende mens, Weco, dat milieuvriendelijk autoschoonmaakgerei zal verkopen, en Cycling Experience Store, waar je alles kan vinden voor een totale fietsbeleving.
In de Minderbroedersstraat 12 komen er twee pop-ups: Naturfinity, waar je moet zijn voor een gezonde geest in een gezond lichaam, en Moods & Goods, dat handgemaakte juwelen en decoratie verkoopt. In de Stapelstraat 49 zijn er ook twee pop-ups te vinden. Lifetime, dat helpt bij het leiden van een zero-waste lifestyle en Lituation, dat enkel producten zonder verpakking verkoopt. Tot slot is er iets verderop in de Stapelstraat op nummer 92 de pop-up Urban Beauty, waar je terecht kan voor mode en accessoires.
Tot 23 februari, van 09.00 tot 18.00 uur.