Instituut Sensi aan het woord

Algemeen

De schoonheidsinstituten hebben hun deuren nu ook al een aantal weken mogen heropenen. Zij volgen de strikte maatregelen op die ze van de beautyfederatie krijgen. Zaakvoerster Agna Smeets van Schoonheidsinstituut Sensi in Sint-Truiden geeft ons een zicht over de stand van zaken.
3/06/20 – Feyza Ozcan

De lockdown heeft ervoor gezorgd dat heel veel sectoren volledig zijn stilgevallen. Bedrijven zijn op zoek moeten gaan naar alternatieven zoals een online webwinkel of verkoop aan de hand van sociale mediakanalen. Agna Smeets heeft zich tijdens de lockdown ook geconcentreerd op online verkoop door producten te promoten op Facebook en 3800online van Sint-Truiden.

Bij de heropening van schoonheidsinstituten werd er natuurlijk rekening gehouden met de maatregelen inzake hygiëne etc. Het personeel draagt een dubbele bescherming (masker en schild) omdat zij dicht bij de klant staan bij behandelingen. Ook de klanten zijn verplicht om een masker te dragen. “De nageltafels en de winkeltogen zijn voorzien van extra plexiglas. Klanten mogen geen make-up testen, dat is allemaal goed voorzien. Dus dat heeft hen toch wel over de drempel gezet om terug te komen”, vertelt Agna ons. Daarnaast is het niet nieuw voor hen om veel water, zeep en ontsmettingsalcohol te gebruiken. “Wij doen ook gelaatsverzorgingen. Hierdoor zijn wij ook altijd met water en zeep bezig. Als we epilaties doen, is het sowieso met ontsmettingsalcohol”, luidt het. In het Schoonheidsinstituut Sensi worden ook alle stoelen zowel voor als na elke klant ontsmet. Dat doen zij in het bijzijn van de klant om hen het laten zien dat het een heel gedesinfecteerde ruimte is.

Ondanks de veilige en hygiënische omgeving zijn er toch een deel klanten die wat terughoudend zijn. “Enerzijds heeft dat te maken met hetgeen dat ze meegemaakt hebben bij bijvoorbeeld een familielid, dat maakt ze angstiger. En anderzijds zijn er mensen die nog een beetje bang zijn om besmet te geraken. Je merkt wel dat mensen nog niet los zijn en toch nog schrik hebben”, vertelt de zaakvoerster ons. Toch is verzorging iets wat primeert bij mensen om hun ook wel terug wat beter te voelen.

Agna wijst erop dat mensen de maatregelen moeten blijven respecteren en er niet mee moeten spotten. “Dat vind ik eigenlijk heel jammer dat mensen niet snappen wat  ze allemaal op het spel zetten. Alles is zo goed georganiseerd in de stad en jammer genoeg zijn er toch altijd mensen, buitenbeentjes, die zich er toch niet aan houden”.

De komende dagen gaat het schoonheidsinstituut ook heel veel acties doen. Die acties zijn dan niet cumuleerbaar met geschenkbonnen maar wel met de WelkomTerugBon van Sint-Truiden. Houd dus zeker de Facebook-pagina en de website in het oog!

 
https://www.instituut-sensi.be
https://www.facebook.com/SchoonheidsinstituutSensi/
Geen reacties

Deel jouw reactie met de bezoekers van Truiensnieuws.be

Algemeen
MACRON NIEUWE KLEDIJPARTNER VAN STVV

Het Italiaanse sportkleding merk, Macron, wordt de nieuwe shirtpartner van de Kanaries vanaf het seizoen 2020-2021. Macron is een internationaal toonaangevend bedrijf in de sportindustrie. Neen, Macron heeft niks te maken met de Franse president maar met het nieuwe kledingmerk van STVV. “Via deze overeenkomst met STVV versterken we onze …

Algemeen
Stad verplicht mondmasker in al haar gebouwen en diensten

Maskers zijn sinds gisteren verplicht in alle stadsgebouwen Heb je een afspraak bij één van de Truiense stadsdiensten, kom je langs bij het snelloket of breng je een bezoek aan één van de stadsgebouwen? Hou er dan rekening mee dat het dragen van een mondmasker sinds vandaag verplicht is in …

Algemeen
1
Jo Warniers overleden

We vernemen het overlijden van Jo Warniers (82), oprichter van de gelijknamige optiekzaak in de Stapelstraat, na een slepende ziekte. Warniers was een zakenman in hart en nieren. Hij richtte indertijd het bedrijf Lors Optical op, een uniek labo voor optische brilglazen. Hij was ook een man die veel betekende …

%d bloggers liken dit: