Afgelopen week trapte BelOrta het nieuwe hardfruitseizoen af met de eerste Conference klokverkoop van het nieuwe seizoen. Deze jaargang verwachten we een lagere appeloogst en een perenoogst vergelijkbaar aan die van het afgelopen seizoen.

Vorig jaar besloeg het BelOrta perenareaal iets meer dan 2.500 hectare. Dit jaar verwachten we een lichte daling van circa 4 procent. Het BelOrta appelareaal van afgelopen seizoen bedroeg iets meer dan 1.100 hectare. “Dit seizoen verwachten we een daling van 10 percent”, aldus de Coöperatie.

Naar jaarlijkse gewoonte wordt BelOrta hardfruit ook dit seizoen ondersteund door een uitgebreid mediaplan. Zowel op Vlaamse als Waalse tv zal BelOrta hardfruit komend najaar in de kijker staan dankzij de ondertussen bekende tv-spots. “Bovendien lanceren we een gloednieuw partnership met het populaire bakprogramma Bake Off Junior. We dagen de junior chefs in wording uit om verbazend plezant aan de slag gaan met BelOrta appels. Een andere nieuwigheid komend seizoen is onze hardfruit radiospot, die te horen zal zijn op zowel Vlaamse als Waalse radio. Verder kan je BelOrta appels en peren komende jaargang opnieuw bewonderen via verschillende online-initiatieven, PR-acties, productsamplings in de verschillende Plopsa parken en nog veel meer. Hou zeker onze kanalen in de gaten en mis geen enkele van de allernieuwste promotieacties”, besluit BelOrta.