Sint-Truiden heeft een bloeiend commercieel centrum, met een mix aan zowel authentieke speciaalzaken als hippe merkketens. Tegelijkertijd wordt het handelshart overspoeld door nieuwe trends, die soms moeilijk bij te houden zijn en daarom een onmiskenbare impact hebben op de ontwikkeling van de binnenstad.
Hoe behouden we als stad onze eigen identiteit in dit woelige landschap? Welke stappen moeten we ondernemen zodat Sint-Truiden als winkelstad een duurzame toekomst heeft? En wat is ons commercieel stads-DNA, dat maakt dat jij hier graag komt shoppen, ontspannen en beleven?
Dat willen we te weten komen in ‘Naar de Kern’. Dat is een participatietraject dat we in samenwerking met de provincie Limburg en Unizo organiseren, om een duidelijk beeld te krijgen van de richting die we als handelsstad de komende jaren moeten inslaan.
Hiervoor is jouw inbreng van onmisbaar belang. Wil je meedenken over de toekomstige winkelbeleving in de hoofdstad van Haspengouw? Kom dan op woensdag 25 maart 2020 naar de Gazo (Gazometerstraat 1-3, 3800. Sint-Truiden). Van 19u30 tot 22u gaan we tijdens deze boeiende, interactieve avond op zoek naar het DNA van onze stad.
Wil je langskomen? Schrijf dan snel in bij de dienst Lokale economie, op 011 70 18 28 of via info.economie@sint-truiden.be. Meer info over het project vind je ook op www.naardekern.be.