“Voor velen is het ’s ochtends een ritueel om de dag te starten met dat heerlijk kopje koffie. Thuis kiezen mensen vaak de voorkeur voor hun koffiesmaak, horecazaken hebben vaak slechts de keuze tussen de verschillende producenten van koffie. Is er een mogelijkheid om ons zelf hierbij te onderscheiden, vroeg ik me af?” Aan het woord is Stefanie Joris van De Posterijen in Sint-Truiden.
Totaalbeleving creëren
“Om onze klanten een totaalbeleving te geven bij een bezoek aan onze zaak, wou ik iets uniek brengen en zeg nu zelf, wat is krachtiger dan een kopje koffie te kunnen aanbieden dat volledig
zelf samengesteld is? Daarom besloten we met een andere lokale handelaar, “Gimo Caffè”, de handen in elkaar te slaan en een “private label” te ontwikkelen. Hierbij kies je zelf de gewenste (mix van) koffiebonen om zo tot de unieke smaak te komen van je eigen koffie”, legt Stefanie uit.
Zachte smaak, van de allerhoogste kwaliteit
“We hebben gezocht naar een uiterst zachte smaak, maar met toch nét dat tikkeltje meer karakter om zo te komen tot een eigen, specifieke samenstelling. Dit alles bestaat uit koffiebonen van de
allerhoogste kwaliteit. We zijn hier niet over één nacht ijs gegaan en hebben vervolgens onze vaste klanten die hun
dagelijks kopje koffie komen drinken eerst zelf eens laten proeven. Hun antwoord was unaniem: zacht, met karakter! Doel bereikt”, vindt Srefanie!
Ook voor thuis of op het bedrijf
Wie graag ook een kopje “Elouise” koffie thuis drinkt of op zijn/haar bedrijf kan ook bij De Posterijen terecht: je kan de koffie kopen in hoeveelheden van 250 gram of 1 kilo. Op deze manier wordt de versheid ten allen tijden gegarandeerd! De koffie kreeg ook een herkenbare naam.
Het was niet eenvoudig om een juiste naam te vinden die het karakter van onze koffie goed samenvat. “Tot op een ogenblik iemand het volgende zei over ons dochtertje van 1 jaar: “Da’s echt
een zacht kind, maar er zit karakter in, hoor”, aldus Stefanie van de Posterijen in de Stapelstraat. “Toen was het duidelijk dat we de naam gevonden hadden die alles samenvat: Elouise”
Aldus, zaakvoerder Stephanie Joris over de lancering van haar eigen koffiemerk voor Posterijen.