De studenten Bedrijfsmanagement, Campus Diepenbeek van UCLL openen op 11 februari hun fysieke pop-ups. Na de lancering van hun webshops afgelopen december, vind je de winkels van de 43 laatstejaars van het keuzetraject Kmo & Ondernemen vanaf vrijdag ook allemaal verzameld in het centrum van Hasselt. Elke pop-up heeft ook nog een tweede locatie in Sint-Truiden of Genk.

Sophie Haenen, docent Bedrijfsmanagement, UCLL: “De Limburgers kunnen dit jaar het ondernemerschap en enthousiasme van onze studenten op niet minder dan drie locaties ontdekken. Ook hun webshops blijven draaien zodat de klanten echt ‘omnichannel’ kunnen shoppen.”

3 steden, 9 pop-ups, 18 winkelpunten
Na een jaar zonder vaste fysieke locatie, krijgt elke pop-up dit jaar maar liefst twee Limburgse toplocaties. Sophie Haenen, docent Bedrijfsmanagement, UCLL: “Tijdens het eerste semester hebben onze studenten al succesvolle webshops gelanceerd. Met het nieuwe jaar, komt ook een nieuwe uitdaging: elk team brengt producten naar de klant op twee winkellocaties. Wanneer je bedrijf de opportuniteit krijgt om uit te breiden, vergroot dat je potentiële klantenbestand, maar het vergt ook een strakke planning.” Ondertussen blijven ook de webshops operationeel zodat klanten echt ‘omnichannel’ kunnen winkelen: in de winkel én online, naargelang het uitkomt.

Samenwerkingen met een hart
De jonge ondernemers van Campus Diepenbeek kozen voor hun pop-ups volop voor producten én samenwerkingen die hen nauw aan het hart liggen. Ambacht, ecologie, welzijn en cultuur — ze komen allemaal aan bod. Zo inspireerde de mama van de studenten achter pop-up Artistique om vrouwelijke ambachtslieden in de kijker te zetten. En het team achter pop-up Sozar laat je op reis gaan doorheen twee culturen zonder het land te verlaten. De winst van de verkoop op alle locaties gaat bovendien naar vzw Dierenasiel Genk en Fighters Against Cancer.

chocoholics in de Stapelstraat 33 in Sint-Truiden

Chocoholics Een plek waar we alles chocolade samen brengen in een chocoladeparadijs

Alles (in thema van) chocolade samen brengen in een chocoladeparadijs

BE(A)WEAR A sense for sensibilization UCLL KMO en ondernemen

Be Aware met Be(a)wear: a sense for sensibilisation

Chocoholics stapt af van het gewone concept van een chocolatier. We willen chocoladeliefhebbers niet alleen de meest lekkere chocolade aanbieden maar ook producten die met chocolade te maken hebben. Onze naam spreekt voor zich, wij doen het uiterste voor echte Chocoholics, mensen die van chocolade houden. Bij ons komt chocolade tot leven!

be(a)wear in de Stapelstraat 33 in Sint-Truiden

BE(A)WEAR biedt handgemaakte en Belgische fashion aan. Kleding en juwelen voor zowel man als vrouw.  We brengen je duurzame slow fashion  omdat dit veel beter is voor onze natuur. Wij willen mensen bewust maken van de gevolgen van fast fashion en samen met jou bewuste keuzes maken voor de toekomst – in stijl!

Het goede doel: Fighters against cancer
Echte fighters hebben een universele taal met waarden als Respect, Doorzettingsvermogen, Kracht en Eergevoel, ongeacht waar ook ter wereld. Hun missie om mensen die vechten tegen kanker een hart onder de (boks)riem te steken inspireerde onze studenten  sterk. Een Truiense vereniging die vecht tegen kanker en voor patiënten, die mag meedelen in de winst die de pop-ups maken