Om de vernieuwde culinaire gids van de Stad Tongeren ‘Foodies Tongeren’ in de kijker te zetten, lanceerde de stadsdienst Toerisme Tongeren een digitale weggeefactie. Uit alle online-bezoekers mogen drie winnaars met hun partner of een familielid, vriend,… gaan dineren in een Tongers sterrenrestaurant.
De digitale bezoekers aan de culinaire gids #Foodies Tongeren konden gedurende een maand de online advertentie downloaden. Uit de 590 bezoekers werden drie personen geloot die nu een sterrendiner voor 2 personen bij één van de drie Tongerse sterrenrestaurants krijgen aangeboden. Bij Magis, De Mijlpaal en Altermezzo zijn ze alvast van plan de winnaars vulinair in de watten te leggen.
De actie liep van 14 maart tot 14 april 2022 en was vooral gericht op de regio Limburg. De wedstrijd ligt in de lijn met de actie die de stad eerder dit jaar organiseerde pm de nieuwe stadsgids te promoten. Tongeren adverteert steeds meer via sociale mediakanalen. Burgemeester Patrick Dewael is daar een groot voorstander van: “Sociale media zullen in de toekomst meer dan ooit onderdeel uitmaken van onze communicatiemix en werken mooi aanvullend op de traditionele communicatiekanalen. We zetten de komende tijd verschillende campagnes via tal van kanalen op. Het doel van deze giveaway-actie is om op een laagdrempelige manier het culinair aanbod van onze stad onder de aandacht te brengen en hen ervan te overtuigen dat Tongeren een echte culinaire hotspot is. De winnaars kunnen dat weldra dankzij hun smakelijke prijs zelf beleven”, besluit de burgemeester.