Met meer dan 27.000 volgers op social media in Japan, clubshirts die er als zoete broodjes over de toonbank gaan, het STVV-lied dat meer dan 24 miljoen keer bekeken werd op YouTube en STVV-spelers die prijken op reusachtige reclamepanelen in de metro heeft de club zich ook in Japan op de kaart gezet.

In Tokio opende de club gisteren een echte STVV-lounge met een cocktail bar en restaurant in hartje Tokio. In deze luxueuze lounge kan je elke dag terecht om iets te eten en te drinken. Michelin-ster chef Mr. Syusaku Toba staat er achter kookpotten. Het menu heeft daarnaast ook een behoorlijk Belgisch tintje. Zo kan je er genieten van bier en chocolade van Belgische makelij. Op die manier slaat de STVV Lounge de brug tussen Japan en België.
STVV-CEO Tateishi verduidelijkt: “De STVV Lounge heeft een dubbele ambitie. Enerzijds is het een uithangbord van STVV. Deze mooie locatie helpt om de naamsbekendheid van de club te vergroten bij de Japanse fans. Anderzijds is het een ontmoetingsplek voor onze businesspartners. STVV telt al heel wat Japanse sponsors, die de club helpen om sterke spelers aan te trekken. Hier krijgen zij de kans om elkaar te ontmoeten in een gepast decor.”

Verder zullen Japanse cheerleaders de supporters enthousiasmeren voor de aftrap van de wedstrijd tegen OH Leuven. En in oktober start in Japan een wekelijks tv-programma, met STVV als rode draad. In elke uitzending krijgen de kijkers een portie clubnieuws voorgeschoteld, gecombineerd met wetenswaardigheden uit België (voedsel, lifestyle, muziek, …).

Foto’s – ©STVV Communicatie