De Truiense Daltonschool Momentum heeft twee vooraanstaande onderwijsspecialisten weten te strikken voor een inhoudelijke uitwisseling op vlak van onderwijs. Momentum-directeur Kris Selis ontving haar Nieuw-Zeelandse evenknie directeur Michelle Nell van de Marlborough Primary School en medewerkster Magnolia Goldson van bij de Verenigde Naties. “We gingen de voorbije dagen uitvoerig in gesprek. Deze ontmoetingen zijn van onschatbare waarde op vlak van onderwijsinnovatie en internationale samenwerking”, vertelt Kris Selis.

De basisschool Momentum van Sint-Truiden staat genoegzaam bekend als een met een brede kijk op mens en samenleving, en op de wereld. “Dit bezoek zal een dynamisering geven binnen onze schoolgemeenschap”, steekt Kris Selis, directeur Daltonschool Momentum, van wal. “We hebben massa’s ideeën en ervaringen kunnen delen met elkaar. Dit is een wisseluitgewisseld op het gebied van onderwijsinnovatie en internationale samenwerking. Michelle Nell bracht een opwindende uitwisseling van best practices met zich mee op het gebied van onderwijs. Als directeur van Marlborough Primary School in Nieuw-Zeeland toonde ze een bijzondere belangstelling voor de innovatieve onderwijsvisie van Daltonschool Momentum en het inspirerende tuinproject ‘Natuur in je school’. De interactie tussen Nell en het schoolteam versterkte niet alleen de banden tussen educatieve instellingen op verschillende continenten, maar bracht ook nieuwe inzichten die de voortdurende ontwikkeling van het onderwijsprogramma van de school zullen bevorderen.”

Samenwerking op wereldniveau

Ook met Magnolia Goldson, een voormalige deelnemer aan een uitwisselingsprogramma, die nu werkzaam is bij de Verenigde Naties verliep het gesprek bijzonder inspirerend. “Magnolia Goldson bracht een bezoek aan de school om de vooruitgang te zien sinds haar eerdere verblijf en om herinneringen op te halen aan haar tijd in Sint-Truiden. Haar bezoek was een ontroerend moment van reflectie en het delen van ervaringen, waarbij de banden tussen de school en een voormalige student werden vernieuwd. Kris Selis: “We zijn dankbaar voor de inspirerende ontmoetingen met Michelle Nell en Magnolia Goldson. Deze uitwisselingen versterken niet alleen onze internationale banden, maar verrijken ook onze benadering van onderwijsinnovatie en samenwerking op wereldniveau.”

Kris Selis besluit: “Onze Daltonschool Momentum blijft vastbesloten om een dynamische en inclusieve leeromgeving te creëren voor haar studenten, gesteund door de waardevolle inzichten en connecties die zijn opgedaan tijdens deze memorabele bezoeken.”