Het Belgische groene aspergeseizoen is weer van start gegaan. “Sinds deze week hebben we weer Belgische groene asperges in ons assortiment. We hebben ze het hele jaar door, maar als de Belgische op de markt komen, schakelen we om. De asperges zijn zowel verkrijgbaar als private label, als van ons eigen merk Nicobel”, vertelt Hannah Nicolaï van Nicolaï Fruit.

“Tijdens de start van het seizoen zijn de prijzen traditioneel wat hoger, maar we verwachten dat wanneer volgende week de grote volumes op de markt komen, de prijzen wat zullen dalen, gaat Hannah verder. “Naast de groene asperges hebben we ook witte asperges in het assortiment, maar we merken dat de groene langzamerhand aan populariteit winnen. De witte asperges zijn algemeen bekend en worden in enkele klassieke gerechten gebruikt. De groene asperges daarentegen zijn een stuk veelzijdiger en op culinair vlak kun je er alle kanten mee uit. Ook zijn ze ontzettend makkelijk te bereiden, omdat je ze niet hoeft te schillen. Ondanks dat de witte asperges nog steeds ongekend populair zijn, ontdekken steeds meer mensen de groene asperge”, aldus Hannah.

Naast het nieuwbouwproject dat Nicolaï Fruit momenteel aan het realiseren is, is het bedrijf ook het merk Nicobel aan het uitbreiden. “We hebben al diverse productgroepen onder ons merk Nicobel, maar we voegen nog steeds nieuwe producten toe. Sinds kort bieden we naast de standaard zachtfruitsoorten ook speciale aardbeien aan, zoals de framboos- en ananasaardbei. Binnenkort starten we met het aanbieden van kersen onder het merk Nicobel en introduceren we naast onze vijf kilo verpakking ook een kleinere verpakking van twee kilo”, besluit Hannah.