Wat scheelt er bij Fluvius? Eerst willen ze iedereen een digitale meter aansmeren die niemand wil en nog minder de bezitters van zonnepanelen, en ondertussen valt hun net om de haverklap in gruizelementen.

Deze avond had Fluvius weer prijs in Zepperen: grote delen van het dorp zagen om 18.55 uur hun lichten, hun televisie, hun telefoon, hun internet, hun verwarming en nog veel meer plots de geest geven wegens gebrek aan elektriciteit. Een snel telefoontje naar 075/353433, met de gsm gaf het volgend elektronisch antwoord: als je in de deelgemeenten Kerkom, Bevingen, Brustem, Sint-Truiden … en Zepperen woont: wij zijn op de hoogte van het probleem en onze diensten werken eraan. Tegen 21.00 uur zal het in orde zijn. Net alsof ze op voorhand wisten dat er ergens een panne zou zijn, maar nog niet precies waar, vandaar dat ze de optie voor gans groot Sint-Truiden openhielden!

Het is niet de eerste keer dat Fluvius ganse buurten zonder stroom zet zonder één woord uitleg achteraf waarom ze de diensten waarvoor de mensen betalen niet leveren. Maar excuses, enige explicatie voor de panne? Ho neen! Men zou de mensen niet alleen van elektriciteitsleverancier moeten laten veranderen, maar ook van netbeheerder want monopolisten “genieten” blijkbaar van hun monopolie. Maar als je telefoneert dat ze hun gasbuizen al vijf maanden langs de oprit van een buurtbewoner liggen en dat de stad zelfs niet weet dat Fluvius daar werken gaat uitvoeren, dan krijg je als antwoord: “Ze liggen op openbaar domein, mijnheer, en daar blijven ze liggen”. Klantvriendelijk is anders! Maar wat kan je verwachten van een monopolist.