Tijdens de feestdagen hebben we meer dan ooit nood aan warmte. Letterlijk en figuurlijk. Die vaststelling inspireerde communicatiebureau Idearté en HLT om samen een vuurkorf te creëren: zo kunnen mensen gezellig en veilig klinken tijdens de eindejaarsperiode … en steunen ze het goede doel.

Want een deel van de opbrengst gaat naar Huize Sint-Vincentius in Sint-Truiden, een organisatie binnen de bijzondere jeugdzorg. De actie is meteen ook een schoolvoorbeeld van affiliate marketing, een trend die opleeft sinds de coronacrisis.

In 2020 klinkt de roep om ‘solidariteit’ luider dan ooit tevoren. Die positieve solidariteit is een fenomeen met vele gedaantes. In de bedrijfswereld manifesteert het zich de jongste tijd op een opvallende manier: in de vorm van zogenaamde ‘affiliate marketing’.

Het principe is simpel, weet Patricia Robinne, zaakvoerder van communicatiebureau Idearté: “Elk bedrijf heeft een eigen doelgroep, een groep mensen waar haar producten of diensten het meeste bijval krijgen. Als twee bedrijven een doelgroep delen en een project vinden waarin ze elkaar aanvullen, biedt dat kansen op vlak van marketing. Je kan bijvoorbeeld samen een nieuw product uitdenken of een tijdelijke actie opzetten. Het voordeel voor klanten is dat ze een breder aanbod hebben. En als bedrijf boor je op deze manier elkaars achterban aan. Zo versterken ondernemers elkaar.”

De vuurkorf van Van Gucht
Practice what you preach. En dus kon communicatiebureau Idearté zelf niet achterblijven, vertelt zaakvoerder Bert Stas: “Mensen snakken naar sfeer en gezelligheid tijdens eindejaar. Ze hebben nood aan verbondenheid. De huidige coronacurve laat uitbundige feestjes jammer genoeg niet toe. Daarom creëerden we samen met Hayen Laser Technology (HLT) een authentieke vuurkorf. Idearté stond in voor het idee en het ontwerp, terwijl HLT het metaal sneed, plooide en afwerkte.”

Op die manier kunnen mensen in alle warmte en veiligheid klinken tijdens de feestdagen. “We gaan ervan uit dat de recente krantenkop van Steven Van Gucht – waarin de viroloog opriep om collectief kerst te vieren rond de vuurkorf – mensen massaal de weg naar de webshop op idearte.be helpt te vinden (lacht). Zo steun je trouwens ook het goede doel. Want we schenken een deel van de opbrengst aan Huize Sint-Vincentius, een organisatie binnen de bijzondere jeugdzorg”, besluit het communicatietrio.

Samen met Hayen Laser Technology ontwierp Idearté een unieke vuurkorf. De bijzondere vormgeving en de uitgesneden tekst geven deze vuurkorf een sfeervolle uitstraling. Om van dit vurig project een écht warm project te maken gaat 15% van de opbrengst naar de leefgroepen van Sint-Vincentius (Huize Karmijn in Melveren en huize Karakt in Sint-Truiden). Op de vuurkorf vind je aan twee zijden een inspirerende tekst: inhoud + emotie = magie en Vurige verhalen verbinden. De vuurschaal is uitgevoerd in kwalitatief dik metaal en kost 149 euro.

Te bestellen bij… https://idearte.be/product/vuurkorf/