Eerste post-covid stickerverkoop moet lokale Rode Kruisafdelingen broodnodige financiële boost geven

De stickeractie van Rode Kruis-Vlaanderen gaat op donderdag 21 april van start en het belooft alvast een speciale editie te worden. Want het gaat om de eerste post-covid stickeractie, waardoor de vrijwilligers eindelijk terug ongehinderd op pad kunnen. Zo hoopt Rode Kruis-Vlaanderen na twee moeilijke jaren, met een sterk teruggevallen verkoop, terug aan te knopen met het resultaat van 2019: drie miljoen euro.
Disneyland® Paris, dat dit jaar 30 jaar wordt en met Minnie Mouse op de sticker staat, wil daar nog een extra boost aan geven.

De opbrengsten van de stickeractie gaan integraal naar de lokale Rode Kruisafdelingen. Hiermee investeren de vrijwilligers in broodnodige zaken: ambulances, interventiekledij, materiaal voor eerstehulpopleidingen, materiaal voor eerstehulpposten en zoveel meer. Precies daarom is het na twee moeilijke jaren van cruciaal belang om de opbrengsten terug op het pre-covid niveau te krijgen.