Sint-Truiden heeft heel wat toeristische troeven en dat mag geweten zijn. Daarom start vandaag de toeristische campagne ‘ADEM pauze’. Zomers genieten, languit relaxen en samen de natuur ontdekken, dat doe je in de Hoofdstad van Haspengouw. Met de zomercampagne wil Sint-Truiden bezoekers oproepen om even een ADEMpauze in te lassen en tijdens de zomermaanden een dagtrip, weekend of vakantieperiode door te brengen in de fruitstad.
“Als de dag je meevoert, het avontuur tegemoet, een ontdekkingsreis vol verrassingen. Af en toe pauzeren. Herleef. Koester momenten. Geniet. Proef. Droom niet van het leven, maar beleef het. Adem, pauze., dat is Sint-Truiden.” De stem en de prachtige beelden van de campagne nemen je mee op avontuur samen met een gezin. Zij beleven de ruimte, de natuur en de horeca van Sint-Truiden. Deze spot zal de komende weken te zien zijn via verschillende kanalen om toeristen warm te maken voor een bezoek aan de stad. Wie Sint-Truiden zegt, denkt in de eerste plaats aan de vele fiets- en vesparoutes tijdens de bloesemperiode. Toch heeft de stad een heel jaar door een uitgebreid toeristisch aanbod zowel voor gezinnen, jongeren als medioren en senioren. Het fruit van bloesem tot oogst zit in het Truiense DNA. Minder bekend zijn de kastelen, wijndomeinen, pop-up zomerbars en zomerzoektochten. “We willen de troeven van Sint-Truiden beter bekend maken in Vlaanderen én in Wallonië. Zelfs over de landsgrens. Deze campagne is een verderzetting van onze eerdere toeristische campagnes. Daarnaast merken we ook dat de gastronomie, de gezelligheid en ons erfgoed heel wat buitenlanders aanspreekt. Ook dat aanbod zullen we in de toekomst breder uitdragen”, legt schepen van toerisme Johan Mas uit. Het stadsbestuur heeft de voorbije maanden verschillende initiatieven genomen om de lokale handel na de coronacrisis te stimuleren. Voor de hotels en logies loopt er een actie ‘1001 Nachten’. Wie één overnachting boekt in een hotel of logies in Sint-Truiden, krijgt er één extra nacht gratis bij inclusief ontbijt en horecabon. Ook de imagocampagne die nu start, heeft als doel de toeristische sector een extra boost te geven. “Via deze campagne willen we de ruimte en rust van Sint-Truiden tonen en tegelijkertijd het gevoel voor avontuur bij mensen prikkelen. Je hoeft geen uren onderweg te zijn om een vakantiegevoel te hebben. Onze monumentenstad heeft mooie plekjes om te ontdekken te voet of met de fiets. Het Limburgse fietsroutenetwerk loopt door de Haspengouwse velden met prachtige vergezichten. En als Truiense burgemeester mag ik hier elke dag van genieten, daarom nodig ik ook toeristen uit om dat hier te komen doen”, vertelt burgemeester Veerle Heeren. Ontdek het volledige toeristische aanbod via visitsinttruiden.be.
|
Download hier ‘ADEM pauze’: