In beeld – Philippe Geladé van Kids4Kids (links) en Maurice Schoenmaeckers van Winterland Hasselt (rechts)
Foto ©Winterland Hasselt
Hasselt – Winterland Hasselt heeft niet alleen de bezoekers, maar ook de goede doelen in de watten gelegd tijdens zijn laatste editie. Nog tot zondagavond konden bezoekers terecht op het Kolonel Dusartplein om te genieten van 15.000 m² winterpret. Met meer dan 650.000 bezoekers is de editie van dit jaar, mede dankzij het zachte weer en minder regendagen, opnieuw een groot succes.
“De kaap van de 650.000 bezoekers hebben we al een tijdje overschreden, waardoor we opnieuw kunnen spreken van een ‘succeseditie’. De voorbije zeven weken hebben we meer bezoekers getrokken dan vorig jaar en enkele eerdere edities,” zegt organisator Maurice Schoenmaeckers. “Winterland Hasselt bood een gevarieerd programma met maar liefst 35 activiteiten voor jong en oud. Hoogtepunten waren opnieuw het Huis van de Kerstman, dat dit jaar 27.400 bezoekers trok, en de populaire ijsbaan. Ook nieuwe activiteiten, zoals de quiz- en karaoke-avonden en de les op het ijs in samenwerking met de studenten van de Hogeschool PXL, bleken voltreffers.”
Goed doel
“Het mooie is dat we met Winterland Hasselt ook oog hebben gehad voor het goede doel”, vervolgt Maurice. “De workshop LEGO-kerstballen bouwen, georganiseerd door de Brickantiers en de eerste editie van de Kerstcorrida Hasselt, in samenwerking met Kids4Kids, brachten samen een bedrag van 4.485 euro op.” De opbrengst wordt geschonken aan Kids4Kids, een organisatie die kwetsbare jongeren de kans geeft om te sporten. Daarnaast steunt de organisatie ook SOS Kinderdorpen en Een Hart voor Limburg. “Met deze donatie hopen we een verschil te maken in het leven van jongeren die een extra duwtje in de rug kunnen gebruiken,” besluit Maurice Schoenmaeckers.
Foto © Chretien Paesen