Er lopen klachten binnen bij de Parkeerwinkel van Sint-Truiden omwille van te hoge rekeningen voor betalend parkeren aan het Bloesembad. Sommige autobestuurders zouden er zogezegd veel langer parkeren dan dat ze in werkelijkheid deden. De gedupeerden krijgen weliswaar hun geld terug maar het brengt extra rompslomp met zich mee. Sinds dinsdag zou de camera met nummerplaatgherkenning weer operationeel zijn. Maar wie vóór het herstel is weggereden zal alsnog een hoge factuur krijgen. “En die betalen we terug”, zegt men bij de Parkeerwinkel.

Sinds de stad de parking aan het Bloesembad betalend maakte duiken er allerhande problemen op. Zo waren er een tijdlang misverstanden over hoe lang je gratis mag parkeren en over de betaalsystemen. De laatste weken stellen mensen die er met hun wagen geparkeerd hebben vast dat ze een te hoge rekening krijgen aangesmeerd. Via de app 4411 kan je betalen maar de camera die werkt met nummerplaatherkenning en je wagen ‘uitcheckt’ bij het verlaten van de parking functioneert niet naar behoren. “Het gevolg is dat als ik thuis kom ik mijn parkeertijd gewoon zie doorlopen”, klaagt een autobestuurder uit Sint-Truiden. “Dinsdagavond stond ik er zogezegd 1 dag, 2 uur en 51 minuten geparkeerd. Een dure grap!”

De Parkeerwinkel van de stad zegt dat alle onterecht aangerekende facturen zullen terugbetaald worden. De oorzaak zou liggen bij een niet goed afgestelde camera. Die is inmiddels opnieuw afgesteld. Sinds dinsdag werkt het systeem terug, maar wie dus vóór het herstel van de camera was uitgereden riskeert alsnog een hoge factuur. “En die betalen we zeker terug”, besluit men bij de dienst.

In beeld hieronder: Even gaan zwemmen in het Bloesembad?

Foto’s ©TruiensNieuws