Enkele studenten van UCLL Diepenbeek kregen de kans om stage te lopen bij het atheneum in Hasselt. Elke school is ook een bedrijf. Een sociaal bedrijf in dit geval. De studenten konden er naar hartelust hun inzichten over marketing en ondernemen toepassen in de praktijk. Of hoe de school op één week tijd een boost kreeg.

  • door Bram Vos en Lenner Pulinx, Hogeschool UCLL Management Diepenbeek Marketing & KMO en Ondernemen

Gedurende een week van sociale stage kregen de Marketing- en KMO-studenten van UCLL Diepenbeek de kans om mee te lopen in het bedrijfsleven. Dit deden ze …. in een school: het Koninklijk Atheneum te Hasselt. Ben Liefsoens is één van de gelukkigen. Hij vertelt: “Onze dagen waren goed gevuld met allerlei diverse taken. We schreven een social mediacampagne, we stelden een content-kalender samen, we  maakten tiktok-filmpjes met de laatstejaars en we namen enquêtes af bij de leerlingen. Het was een drukke maar boeiende week! Hopelijk hebben we zo  de school een boost kunnen geven.” Ann Lipkens, medestudente, vult aan: “We werden goed begeleid. Zo kwam de directeur minimaal één keer per dag bij ons lang om de stand van zaken te bespreken. We konden met al onze vragen steeds terecht bij onze mentoren en dat stelde ons gerust.”

De studenten omschrijven de stage als leerrijk en uitdagend. Hun advies aan de opleidingsverantwoordelijken van hun eigen studierichting: “We zouden het dan ook zeker aanraden aan UCLL om dit traject voort te zetten voor de toekomstige studenten.”