Ter gelegenheid van “Weekend van de Klant” schonk Lidl elke klant een flesje 100% Belgisch appelsap, gemaakt van “lelijke appelen”.
Supermarktketen Lidl schonk een origineel cadeau voor “Weekend van de Klant”. Het merk bood appelsap in flessen (20 cl) gemaakt van “lelijke” appelen aan. Deze zijn afkomstig uit de Belgische landbouw en geschikt voor consumptie, maar voldoen niet aan de kwaliteitscriteria voor verkoop zoals maat, kleur of vorm. Er zijn verschillende manieren om deze “lelijke” appelen te gebruiken. Deze keer kiest Lidl ervoor om ze een tweede leven te geven op een manier dat zowel origineel als ongebruikelijk is, door haar klanten een heerlijk sapje te presenteren. Deze unieke actie zal zaterdag de hele dag duren in alle Lidl-winkels in België.
Een warenhuis dat eindelijk ook de slogan uit Sint-Truiden en van de Keizerlijke Commanderie waar maakt: Fruitsap is hier appelsap!
Ik heb nog nooit een ”lelijke” appel gezien.
Bij dat ”tweede leven” heb ik wel mijn bedenkingen…
Alle fruitsappen, die verkocht worden zijn gemaakt met de aller goedkoopste ”uitraap” vruchten.
Veel water en suiker. Veel reclame en een mooie etiket natuurlijk. Gewoon bedrog.