Voor de 9e keer op rij laten Limburgse studenten van de UCLL Bedrijfsmanagement keuzetraject KMO & Ondernemen het brede publiek kennismaken met hun pop-upstores. Van 17 februari tot 4 maart openen ze 2 live locaties in Hasselt met verschillende projecten. Eerder genoot één van hen, Lumberjack, al veel bijval tijdens de kerstperiode in de Stapelstraat in Sint-Truiden.
Dat het ondernemerschap bij de studenten door hun docenten stevig wordt aangevuurd hoef je hen niet te vertellen. “Zij halen het beste uit ons, maar nu moeten wij het zelf waarmaken”, klinkt het. Met hun tijdelijke winkels in Hasselt, die vrijdag 17 februari openen, zijn de studenten niet aan hun proefstuk toe. “Eerder kregen we al heel wat belangstelling in de Stapelstraat in Sint-Truiden. We hebben duidelijk de smaak te pakken. Zowel in de fysieke winkels als op de webshops vinden kooplustigen topproducten. We bieden een breed gamma aan”, aldus de studenten. “We triggeren de goede smaak in elke betekenis van het woord via lekkere snacks en drinken, gaande van non-alcoholisch tot topwijnen tot heel wat kunst- en decoratie-items. Dit jaar gaat de winst naar goede doelen Menno’s droom en het Natuurhulpcentrum.” De twee winkels van de studenten in Hasselt zullen de komende weken plaats geven aan 7 pop-up stores.
Hasp-O
Eén van de winkels heet ‘Lumberjack’, opgericht door vijf ondernemende studenten van de bacheloropleiding KMO & Ondernemen aan de UCLL campus te Diepenbeek. Het is een pop-up in het thema van de houthakker waarbij duurzaamheid centraal staat. “Naast houtcreaties bieden we streek gerelateerde voeding en drank aan in het thema van de houthakker. Samen met de afdeling houtbewerking van Hasp-O Zuid staan we in voor de productie van unieke houtcreaties. Hasp-O Zuid is een buitengewone school die jongeren, die een extra duwtje nodig hebben, individueel begeleidt.”
American Dream
Op de tweede locatie, ook in Hasselt, ligt de focus op Amerika. “Iedereen kent wel de Amerikaanse cultuur. Door de films en series die uit Amerika komen alsook de media is het Westen zeer bekend met bijvoorbeeld de Takis chips, Hot Cheetos of ander snoepgoed. Helaas is dat niet gemakkelijk te verkrijgen. Hier willen wij met onze pop up verandering in brengen. Ons thema draait dus ook volledig rond de Amerikaanse cultuur. Buiten het snoepgoed en de drinkwaren, verkopen we ook kleren met een Amerikaans thema. Dit zijn vintage kleren om het duurzame concept te behouden. Als laatste verkopen wij ook speciale juwelen. In Amerika is er een persoon die een manier heeft gevonden om ringen te maken van bestek. Dit vonden we een origineel idee en hebben dit gelijk naar onze pop up overgebracht.”
Praktisch
Van 17 februari tot 5 maart houden de studenten twee unieke winkels open in Hasselt Quartier Bleu en het TT-center.
Van maandag tot zaterdag, steeds van 10u tot 18u. Ook op Shoppingzondag 5 maart van 13 tot 18 uur.
Quartier Bleu, Gelatineboulevard, 3500 Hasselt (tegenover H&M)
TT-wijk, Sint-Jozefstraat 10, 3500 Hasselt