De dames van Handbal Sint-Truiden zijn sterk gestart aan de terugronde van de play-offs. Op het veld van Sprimont werd het een overtuigende overwinning: 18-33. Daarmee onderstrepen de Truiense speelsters hun ambities in deze beslissende fase van het seizoen. Vorige maand brachten ze al de Beker van België mee naar huis. Wacht straks de kampioenstitel?

De wedstrijd ten huize Sprimont begon evenwichtig, met beide ploegen die elkaar in de openingsfase weinig toegaven. Toch slaagde Sint-Truiden er al snel in om een eerste kloofje te slaan. Dankzij een efficiënte aanval en een stevige defensie groeide het vertrouwen bij de bezoekers. Die lijn trokken ze door tot aan de rust, waar een 8-14 voorsprong op het bord stond. Na de pauze schakelden de Truiense dames nog een versnelling hoger. Ze speelden met meer tempo en precisie, waardoor Sprimont steeds meer moeite kreeg om het verschil te beperken. De voorsprong liep gestaag op en de thuisploeg vond geen antwoord op het dominante spel van Sint-Truiden. Uiteindelijk eindigde de partij op een duidelijke 18-33 overwinning. Een resultaat dat vertrouwen geeft om na de verovering van de Beker van België nu ook kampioen te worden in de reguliere competitie.