De makelaar/bank Awouters & Leten van Borgloon en makelaar Gravermi van Heers versterken hun positie in Haspengouw en worden samen ASSURLO. Zij introduceren meteen het fygitale retailmodel in de bank- en verzekeringssector door een sterk uitgebouwde dienstverlening én een pak nieuwe online services.
Terwijl de grootbanken hun filialen in gemeenten sluiten en in steden zoals Sint-Truiden hun services afbouwen, kiezen twee Limburgse kantoren voor een toekomstvisie die de nabijheid van hun aanbod net garandeert. Awouters & Leten (Borgloon) en Gravermi (Heers) slaan hiervoor de handen in elkaar en opereren sinds deze zomer onder een nieuwe vlag: ASSURLO. De makelaars introduceren daarbij in primeur ook het fygitale retailmodel in de lokale bank- en verzekeringssector. “Door een combinatie van online functies met uitgebreide dienstverlening op kantoor zetten wij onze klanten op de enige plaats die ze verdienen: de eerste”, verzekeren oprichters Kris Leten en Carine Grammen.
ASSURLO verwijst naar het Engelse ‘Assurance’ en anderzijds naar ‘Loan’, Loon dus, maar dan uitgesproken in het dialect. “Dat is de historische regio waarin de thuishavens van de beide vestigingen zich bevinden”, vervolgt Kris Leten, de oprichter van Awouters & Leten. “Tegelijkertijd is het ook de gezellige taal waarin de makelaars hun klanten te woord staan. En dat is ook waar deze samenwerking om gaat. Want ASSURLO staat zowel voor vernieuwing als voor vertrouwen.”
Waar en wanneer het past
Maar wordt dan de meerwaarde die dat oplevert voor de klanten van ASSURLO? “Dezelfde zekerheid die ze gewend zijn, maar dan met nog meer expertise, betrokkenheid en maatwerk dan voorheen”, vult Carine Grammen van ASSURLO aan. De voormalige eigenaar van Gravermi blijft ook zelf na haar pensioen in 2023 persoonlijk in Heers aan de slag. “Door onze troeven bij elkaar op te tellen, kunnen we dankzij een ruimer aanbod nog beter op maat van onze klanten werken: de jarenlange ervaring van twee gevestigde kantoren. Door onze krachten te bundelen, vinden klanten nu op beide locaties een betrokken makelaar bij hen in de buurt. Ze kunnen met andere woorden langskomen waar en wanneer het hen past: in Borgloon voor zowel bank- als verzekeringszaken en in Heers voor hun verzekeringen, altijd samen met het persoonlijk advies dat bij ons vanzelfsprekend is.”
Fygitaal: fysiek en digitaal
ASSURLO kiest er resoluut voor om de ruime openingsuren te behouden. De vestigingen in Borgloon en Heers zijn elke weekdag zowel vrij als na afspraak geopend. Hierbij klanten zelf aangeven aan welke expert ze hun zaken toevertrouwen. “Nu schaalvergrotingen en besparingen het almaar moeilijker maken om een persoonlijke stem aan de lijn te krijgen of zelfs een kantoor binnen te stappen, zetten wij nabijheid en toegankelijkheid centraal”, weet Mathy Moers, medezaakvoerder van ASSURLO. “Die service komt bovendien zowel fysiek als digitaal. Zo is er een nieuwe website. Daar vinden klanten een aantal oplossingen die ze bij ons op kantoor krijgen nu ook makkelijk bij hun thuis terug. Via dit portaal kan wie dat wil bijvoorbeeld zelf een document of offerte opvragen. Voor verdere details maken ze vervolgens eenvoudig een afspraak bij een deskundige die hen daarbij het best kan helpen. Via deze wisselwerking tussen laagdrempelige digitale diensten en persoonlijke begeleiding op locatie, introduceren we bij ASSURLO het fygitaal model voor het eerst ook in de lokale bank- en verzekeringssector. Deze economische aanpak komt overgewaaid uit de retailsector. Daar biedt het antwoorden op de uitdagingen van e-commerce voor fysieke handelszaken, door een combinatie van service en beleving op locatie met de handige functies van een webshop. Wij geloven dat deze werkwijze ook veelbelovend is voor de bank- en verzekeringssector in een lokale samenleving zoals die van Borgloon en Heers”, besluit Mathy Moers.
Alle info via www.assurlo.be
In beeld: het team van ASSURLO
©Media Haspengouw