Het bekende Truiense reisbureau De Witte Merel zit in slechte papieren. Bij de politie liepen de voorbije weken klachten binnen van oplichterij. Klanten betaalden de volle pot maar hun vlucht werd niet geboekt. Ze hebben alle vertrouwen in de nieuwe eigenaar verloren. Die beweert dat ze door haar covid-besmetting het bed moet houden in een ziekenhuis. Het parket start een onderzoek.

Verschillende klanten van De Witte Merel hebben de voorbije weken een klacht ingediend bij de politie omdat ze voor een reis betaalden maar nooit het vliegtuig konden nemen omdat de vlucht simpelweg niet werd geboekt. Ze zijn boos op de eigenares die sinds april de zaak van de familie Carlier overnam. “Ze verzon smoesjes over veranderde vluchtdata, vervroegde vluchturen, ziektes bij crewleden en overboekte hotels. Daar bleek achteraf niets van aan. We stonden zelfs niet op de passagierslijst van de door ons geboekte vlucht. Kortom, ze hield ons aan het lijntje.”

De dame zelf reageerde naar TruiensNieuws toe. “Ik zit met een zware covid-besmetting geplaagd. Ik lig in het ziekenhuis. Als longpatiënt – mijn linkerlong werkt maar half – leek het de eerste week best mee te vallen. Maar de tweede week ging ik snel achteruit. Ik krijg nu een zware cortisonenkuur en een zuurstofkuur.” Verder betreurt E.V. de gang van zaken. “Ik probeer zoveel mogelijk mensen te helpen. Ik vind het heel jammer dat mensen naar de politie stappen. Klanten mogen me altijd bellen of mailen. Ik probeer hen verder te helpen.”

De politie van Sint-Truiden heeft inmiddels een dossier opgesteld en overgemaakt aan het parket van Limburg. Of eigenaar E. S. de mensen heeft opgelicht of dat er iets anders aan de hand is, is voorwerp voor verder onderzoek.

Foto’s © Rudi De Cock